AH Personeelsbonuskaart activeren – Hoe moet dat?

AH Personeelsbonuskaart activeren – Hoe moet dat? – Moet ik mijn AH Personeelsbonuskaart activeren?

Deze vraag komt best vaak voorbij in de comments op deze website. Daarom zal ik het hier even uitleggen.

AH personeelsbonuskaart activeren: waarom?

Je personeelsbonuskaart activeren is niet verplicht. Maar het wel heel verstandig. Je krijgt er namelijk extra voordeel mee. Dit zijn de voordelen van het activeren van je bonuskaart:

  • Je ontvangt elke week zes extra (persoonlijke) bonusaanbiedingen
  • Je krijgt extra zegels of plaatjes bij acties
  • Soms mag je gratis iets proberen
  • Je kan je airmiles-kaart koppelen aan je AH Bonuskaart
  • Als je inlogt op ah.nl krijg je recepten bij je persoonlijke aanbiedingen

Ik doe bijna nooit boodschappen, kan mijn moeder mijn personeelsbonuskaart activeren?

Ja, Een van je ouders (bijvoorbeeld je moeder) kan de bonuskaart registreren op haar naam (activeren). Zij krijgt dan het extra voordeel (zie boven) en jij krijgt je AH personeelskorting. Je moeder krijgt dan de ‘extra aanbiedingen’ en ze kan haar Airmiles pas koppelen aan de bonuskaart.

Hoe oud moet je zijn om je bonuskaart te activeren?

AH Personeelsbonuskaart activeren - Hoe moet dat?

Om je AH bonuskaart te activeren moet je minimaal 18 jaar oud zijn. Je kan dus beter je bonuskaart laten activeren door je ouders (op de naam van je vader of moeder). Je kan voor jezelf een tweede bonuskaart aanvragen voor als je af en toe kleine boodschapjes doet. Kijk daarvoor bij tweede personeelsbonuskaart aanvragen.

Lees ook: Wanneer moet je boodschappen doen voor AH personeelsvoordeel?

Krijg ik personeelsvoordeel als de personeelsbonuskaart niet geactiveerd is?

Ja, je krijgt ook AH personeelsvoordeel als je hem niet activeert.

Hoe kan ik mijn AH personeelsbonuskaart activeren?

Dat kan op ah.nl/bonuskaart.

30 Replies to “AH Personeelsbonuskaart activeren – Hoe moet dat?”

  1. Beste,

    Ook ik ben uit dienst maar heb na ca 2 maanden nog geen brief mogen ontvangen met de tijdelijke codes.
    Ik kan geen mailadres oid vinden dus dan maar op deze manier.

    Kunnen jullie wat voor mij betekenen?
    Ik verneem graag via e-mail van jullie

    1. Hoi Meijer, deze website is niet gemaakt door Albert Heijn of door iemand van Albert Heijn dus ik kan je niet verder helpen. Probeer het eens bij je leidinggevende!

  2. Een vraag voor een tweede personeelsbonuskaart te activeren. Heb van mijn zoon een extra bonuskaart gekregen heeft hij aangevraagd via SAM.
    Wil hem nu activeren voor AH bonussen maar bij registreren kent hij het bonuskaartnummer al (zal het zelfde nummer zijn als van mijn zoon)
    Hoe kan ik registreren??

    1. Als de bonuskaart al geactiveerd is kunt u hem niet nog een keer activeren, want dit is al gebeurd. Een tweede bonuskaart van uw zoon is gewoon een kopie van de eerste bonuskaart.

  3. Hallo, ik werk nu drie maanden bij Albert Heijn maar heb de personeelsbonuskaart nog niet ontvangen. Moet ik hiervoor eerst actie ondernemen?

    ik hoor het graag
    Met vriendelijke groeten
    Sam Jansen filiaal Brandevoort

  4. Mijn zoon is in dienst sinds december 2017. We ontvingen de personeelsbonuskaart en doen altijd boodschappen bij AH.
    Dochter werkt er al een paar jaar. We doen nu steeds boodschappen en scannen dan om en om de kaarten.
    Bij salaris Januari krijgt dochter haar 75,- echter zoon 0,-.
    Er gaat iets niet goed. Het is niet te doen om iemand telefonisch hierover te benaderen. Kunnen wij hierover in contact komen?
    Sowieso nu 50,- misgelopen…?

    1. Hallo Danny, uw zoon werkt nog maar net bij Albert Heijn. Het opsparen van personeelskorting heeft tijd nodig, ik verwacht dat hij bij de volgende keer alle personeelskorting bijgeschreven krijgt.

      1. Bedankt voor de reactie. Aangezien we vanaf het moment dat we de kaart hadden direct boodschappen op die kaart zijn gaan doen (kaart dochter krijgen we eenvoudig vol) hebben we berekent dat we in december en januari ook gewoon maximum gehaald hebben. Kunt u toelichten wat er met “tijd nodig” bedoeld wordt? Kunnen we er van uitgaan de kaart wel werkt? En zou t dan inhouden dat hij bij de volgende personeelsbetaling 5 maanden verrekent krijgt ipv 3?

        We horen het graag

    2. Ik werk inmiddels bij AH. Nu heb ik een bonuskaart gekregen voor extra korting maar je kan maar 1 kaart activeren op 1 adres? Hoe moet ik nu mijn personeelsbonuskaart activeren?

      1. Hoi Irma, je hebt waarschijnlijk al een profiel bij AH met een andere bonuskaart. Wat je kan doen is inloggen met je e-mail adres, en dan je bonuskaartnummer aanpassen. Als je je wachtwoord niet meer weet kan je drukken op ‘wachtwoord vergeten’. Je kan inderdaad maar 1 AH profiel hebben per e-mail adres.

  5. Waar kan ik zien of en welke bonuskaartnummer is gekoppeld voor mijn personeelskorting. Ik heb de laatste x ineens geen personeelskorting ontvangen, zit nog niet aan de 300,- per jaar en gebruik de kaart regelmatig. Nergens kan ik vinden of er een kaart is gekoppeld en welke.

    1. Hoi Anoniem, dat kan je helaas nergens zien. Het enige dat je kan doen is een nieuwe (extra) bonuskaart aanvragen, deze heeft hetzelfde nummer. Als je deze binnen hebt weet je welke bonuskaart de goeie is.

      1. Heyy ik heb nu die voordeelplan bonuskaart ik heb m geactiveerd. Ik kwam in de winkel Kom ik bij de kassa staat er “al geactiveerd” daarna ik klikte gewoon ik betalen krijg ik mijn bon staat er niks bij voordeelplan bonuskaart niet eens een klein bedragje of percentage. Ik heb ook ingelogd op die kaart via internet daar laat ie zien dat ik wel geactiveerd heb.

  6. Hallo

    Hoe kan ik zien op Sam hoeveel boodschappen mijn moeder al heeft gedaan en of ik aan de 75 euro ga komen voor het aankomend kwartaal?
    Op SAM kan ik het appje Bonus niet toevoegen.

    1. Hoi Brit, dat kan je helaas nergens zien op Sam. Je kan het alleen bijhouden met de kassabonnen van je aankopen. Op je loonstrookje zie je hoeveel personeelskorting je ontvangen hebt.

  7. Ik probeer een bonuskaart voor mijn zoon en dochter aan te vragen ivm personeelskorting, ik heb het medewerkersnummer van de salarisstrook, maar er wordt aangegeven: dit kan geen personeelsnummer zijn. Nr begint met 88. Geldt dit niet voor medewerkers met een 0-uren contract?

    1. Hoi Marjan, bij Albert Heijn hebben we geen medewerkers in dienst met een 0-uren contract. Wellicht werken uw zoon en dochter bij een franchise?

  8. Ik werk sinds oktober bij de albert heijn, nu sinds december word de bonuskaart gebruikt voor personeelskorting. Hoe kan het dat ik dat nu nog niet bij mn loon oo heb?

  9. Hoi, mijn zoon van 16 heeft ook een medewerkerskorting bonuskaart ontvangen. In de brief (en ook op deze site) staat dat activeren kan vanaf 16 jaar. Bij het activatieproces krijgt hij de foutmelding dat hij 18 jaar of ouder moet zijn om te kunnen bestellen op ah.nl. Vervolgens kan het activatieproces niet worden afgerond. Kortom: activatie kan alleen als je 18+ bent. Of doen we iets niet goed?

    1. Hoi Stephan, de leeftijd is recentelijk verhoogd naar 18 jaar, maar nog niet in alle brieven en systemen doorgevoerd. U kunt de bonuskaart, zoals hierboven staat, op uw eigen naam activeren. Of gewoon helemaal niet activeren is ook een optie he!

  10. Hallo, ik heb deze week een MVP bonuskaart ontvangen. Deze heb ik geactiveerd en een AH profiel aangemaakt. Nu heb ik alles per ongeluk verwijderd. Als ik een nieuw profiel wil aanmaken met mijn bonuskaart nummer lukt dat niet. Ook als mijn moeder bij haar account mijn bonuskaart nummer invoert wordt er aangegeven dat de kaart al geactiveerd is. Hoe nu verder? Ik kan wel een nieuwe kaart aanvragen, maar dan krijg ik waarschijnlijk hetzelfde nummer en hetzelfde probleem.

  11. Hoi, het MVP van mijn zoon is al gekoppeld aan een profiel, maar welk mailadres we ook invullen bij wachtwoord vergeten, we krijgen maar geen mail. En als je wilt koppelen staat dat de kaart al gekoppeld is. Hoe komen we erachter aan welk mailadres deze gekoppeld is en hoe kun je dit veranderen? Als het aan een oud online.nl mailadres is gekoppeld, dan kunnen we daar niet meer bij aangezien die is afgesloten.

    1. Beste Ben, je kan je e-mail adres dan het beste wijzigen via de klantenservice. Het telefoonnummer is 0800-0305. Je kan de klantenservice ook bereiken via Facebook (facebook.com/albertheijn). Succes!

      1. Hoi,
        Kan je het email-adres van het account met de mvp bonuskaart veranderen zonder gevolgen voor de extra bonus?

  12. Hallo, een vraagje we hebben een bonuskaart met premium sparen digitale koopzegels en is gekoppeld aan de airmails. Nu heeft onze zoon een medewerkers kaart gekregen en wil hij graag dat we deze kaart gaan gebruiken. Hoe kan ik deze kaart koppelen aan mijn account zonder dat ik alles verwijder van mijn eigen bonus kaart?
    ik hoor graag van jullie.
    groetjes marjo

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.