AH Sam geblokkeerd

AH Sam geblokkeerd is heel vervelend. Je kan niet inloggen, je kan je werkrooster niet zien en je kan je loonstrookje niet zien. Gelukkig is er een oplossing om zelf thuis je AH Sam te deblokkeren. In dit artikel leg ik uit hoe dat werkt.

AH Sam geblokkeerd





AH Sam wordt heel snel geblokkeerd. Bijvoorbeeld als je drie keer je wachtwoord (per ongeluk) verkeerd intypt, of als je wachtwoord recentelijk veranderd is en je probeert in te loggen met je oude wachtwoord. Gelukkig kan je zelf, als het niet te laat is, je ah Sam deblokkeren. Hiervoor heb je de antwoorden nodig die je gegeven hebt op de veiligheidsvragen toen je je account maakte.

Lees ook: Zo kies je een goed wachtwoord voor AH Sam

Zelf je wachtwoord van AH Sam resetten

MAh sam geblokkeerdet de ‘Reset your forgotten password’ kan je zelf je wachtwoord resetten. Ga hiervoor dan AH Sam en type je PNL-nummer en wachtwoord in. Klik daarna niet op inloggen, maar op ‘Reset your forgotten password’. Zodra je dit gedaan hebt kom je in een scherm waar je antwoord kan geven op de beveiligingsvragen (bijvoorbeeld: in welke stad is mijn moeder geboren). Zodra je dit ingevuld hebt en het klopt kan je een nieuw wachtwoord bedenken. Let op! Je mag drie pogingen doen om je wachtwoord te resetten, als je het drie keer verkeerd ingevuld heb kan je je wachtwoord niet meer zelf resetten.

Wachtwoord via een leidinggevende

Je kan ook aan je leidinggevende vragen of hij/zij je wachtwoord reset. Je leidinggevende van Albert Heijn kan via een speciale app op AH Sam je wachtwoord resetten en een tijdelijk wachtwoord voor je aanmaken. Zodra jij inlogt met het tijdelijke wachtwoord kan je je wachtwoord definitief veranderen in iets nieuws. Let op, je wachtwoord moet aan allerlei eisen voldoen!




Nu weet je wat je moet doen als je AH Sam geblokkeerd is. Meer vragen? Stel ze hieronder of op onze Facebook pagina.

Getagd met , , , , , , ,
55 reacties op “AH Sam geblokkeerd
  1. klaas bangma schreef:

    ik ben sinds 29 november gepensioneerd, nu al wordt ik geblokkeerd op sam. hoe kan ik straks mijn laatste loonstrook bekijken ?

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Beste Klaas, u ontvangt binnenkort een brief thuis met een aparte inlogcode waarmee u alle loonstrookjes kunt bekijken. Met vriendelijke groet en geniet van uw pensioen, AHuitbetaaldata.nl

  2. leni van boxtel schreef:

    Ik kan mijn airmilesnr niet meer lezen en heb dit nodig heb al gebeld ,wordt er gezegd dat er terug wordt gebeld maar dit gebeurd dus niet ,geprobeerd via ah plaza en san maar dat werkt dus ook niet .Heeft iemand een tel nr waar ik dat na kan vragen

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Hoi Leni, Airmiles is niet van ons, maar van een apart bedrijf. Ik raad je aan om contact op te nemen met Airmiles. Bovendien is dit een pagina voor AH Medewerkers, ben je dat ook? Je kan wel proberen om in te loggen op de website van Airmiles met je gebruikersnaam en wachtwoord. Ook kan je op de kassabon de laatste cijfers van je airmilesnummer zien. Succes!

  3. julia schreef:

    Mijn AH Sam is nog steeds geblokkeerd. Heb al alles geprobeerd met heel veel wachtwoorden maar ik moest het steeds opnieuw doen en nu pakt hij het helemaal niet meer aan.

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Hoi Julia, je wachtwoord moet aan allerlei eisen voldoen. zo mag een letter (of cijfer) niet meer dan 2 keer voorkomen en mag je wachtwoord niet hetzelfde zijn als je afgelopen 8 wachtwoorden. Zo kies je een goed wachtwoord: https://ahuitbetaaldata.nl/wachtwoord-ah-sam/.

      Voor nu kan alleen je leidinggevende je account deblokkeren en moet je straks zelf weer een wachtwoord verzinnen.

  4. Luc schreef:

    Ik wil inloggen maar blijf de melding krijgen dat ik geblokkeerd ben. Heb al diverse malen een nieuwe inlog gekregen van mijn winkel en iedere keer als ik die wijzig wordt ik geblokkeerd. Ik moet contact opnemen met de helpdesk? waar kan ik dat nummer vinden?

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Hoi Luc, dat is vervelend. Je account is waarschijnlijk kapot. Je kan zelf geen contact opnemen met de helpdesk maar je teamleider kan dat wel doen. Hij/zij kan bellen met de winkelhelpdesk. Die kunnen jou PNL-nummer nakijken. Succes!

  5. Ron schreef:

    Probeer in te loggen op dcsam.ah, maar herkent mijn wachtwoord niet. Geprobeerd om dit te resetten via de link die eronder staat, maar geeft dan steeds foutmelding. Ben ik geblokkeerd? Wat moet ik doen? Klopt het dat je je wachtwoord elke 2 maanden moet wijzigen? Krijg je hier een melding van? Als je 2 maanden niet ingelogd bent geweest, kan je dan nog wel inloggen??

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Beste Ron, je account is inderdaad geblokkeerd. Je leidinggevende kan je account deblokkeren.
      Je wachtwoord moet je elke 2 maanden wijzigen. Doe je dit niet, dan kan je als het goed is nog een keer inloggen met je oude wachtwoord. Alles over wachtwoorden en het wijzigen van wachtwoorden vind je op https://ahuitbetaaldata.nl/wachtwoord-ah-sam/. Succes!

  6. oscarjtk schreef:

    Ik wil mijn wachtwoord veranderen, omdat ik m te vaak verkeerd heb ingevoerd. Ik moet contact opnemen met de helpdesk geeft sam aan. Hoe neem ik contact op?

  7. J.Spierenburg schreef:

    geachte dame of heer
    ik ben een slapend medewerker ,van wegen een afkeuring .
    zins ik niet meer actief deelneem aan het werk proces kan ik niet meer inloggen ,wat erg vervelend is want ! ik wil graag bij de pensioensite komen en ik heb nog steeds recht op personeels korting ,of korting op uitjes en krijg ook een aanvulling van het pensioenfonds .
    dus ik zou het prettig vinden als ik weer kan inloggen .
    pnljs04d is mijn personeels-nummer

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Beste J. Spierenburg. Ik denk dat u het beste contact kan opnemen met het Ahold Pensioenfonds. De website is http://www.aholdpensioenfonds.nl/. U kunt daar een contactformulier of e-mail adres vinden voor een nieuw wachtwoord. Ik hoop dat het u lukt! Laat het me even weten. Succes!

  8. Diana schreef:

    Goedemiddag,

    Ik ben sinds 15 april 2017 uit dienst en wilde vandaag mijn loonstroken/jaaropgaven downloaden. Echter is mij account nu al geblokkeerd. Hoe kan ik dit oplossen?

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Hoi Diana, als het goed is heb je een brief gekregen of krijg je een brief met inlogcodes. Als je die over een paar weken nog niet heb stuur me dan een privébericht via Facebook, dan geef ik je een e-mail adres waar je loonstrookjes op kan vragen. Succes!

  9. Sanne schreef:

    Ik ben nog niet uit dienst, maar wel 2 jaar ziek. Nog geen contract beeindiging getekend, ik wil nu al mijn loonbriefjes uitprinten, maar ik kan mijn account niet meer in. Leidinggevende kan de blokkade niet verwijderen, omdat ik al bij robidus of zoiets zou zitten. Genpact gemaild, maar die verstrekt geen loonbriefjes 8 weken na uit dienst? Vreemd, want ik ben officieel nog niet uit dienst en in sam kon ik gewoon altijd tot 5 jaar loonbriefjes inzien en ik heb nog geen brief met inlogcodes gekregen.

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Hoi Sanne, ik ben niet van Albert Heijn dus ik kan je ook niet helpen. Er was een storing, maar die is inmiddels verholpen. Misschien doet hij het nu wel weer?

  10. Sven schreef:

    ik begin net bij de AH alleen heb ik een wachtwoord gekregen die het blijkbaar niet doet. alleen als ik hem wil deblokkeren krijg ik vragen die ik niet eens heb ingevuld met het aanmaken.

  11. Yasmine schreef:

    Hallo ik wil graag via de helpdesk mijn wachtwoord veranderen. Kan dat. En wat is het nummer van de helpdesk?

  12. mo schreef:

    ik ben ook de antwoorden van de vragen vergeten wat moet ik doen bij samah?

  13. Gwendolyn schreef:

    Mijn account is geblokkeerd en ik heb “te vaak geprobeerd om dit te herstellen”
    Ik kan er nu dus helemaal niet meer in

  14. Roel schreef:

    Ik ben geblokkeerd uit sam en ik kan mijn wachtwoord niet meer veranderen en mijn albert heijn is gesloten voor verbouwing.
    Hoe moet ik nu in sam komen?

  15. Robert schreef:

    Ik werk al sinds februari 2018 niet meer bij de Albert Heijn en mijn account is dan ook geblokkeerd (ik kan hem niet resetten), maar ik heb wel mijn loonstroken nodig. Hoe krijg ik toegang tot ze?

    Alvast bedankt!

  16. candice schreef:

    Ik ben pas begonnen met werken maar ik kan niet inloggen. Er staat steeds dat mijn account geblokkerd is. Mijn wachtwoord is al een paar keer gereset door mijn leidingevende maar het lukt nog steeds niet. wat moet ik nu doen?

  17. P.Paanakker schreef:

    Hallo,
    Sinds januari 2018 kan ik niet meer de iconen zien op sam.ah.nl van mijn loon, van go etc. Er is geen balk met applicaties en geen andere verwijzer. Nu wil ik toch graag thuis mijn loonstroken en jaaropgave downloaden alsmede in mijn rooster kijken. Dat dit nu al drie maanden zo is verbaast mij ten zeerste. Wat kan ik hieraan doen? Ik wil gewoon bij mijn loon- en roostergegevens kunnen!

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Werk je in een winkel of bij het DC?

      • P.Paanakker schreef:

        Ik werk in een winkel en heb al eerder een teamleider gevraagd, zij probeerde mijn loonstroken naar mij te mailen maar die mailtjes zijn nooit aangekomen. En dat vind ik noodgrepen, ik wil gewoon vanuit huis bij mijn gegevens kunnen.

  18. oumnia schreef:

    hallo,
    vandaag heb ik geprobeerd in te loggen om sam.ah.nl mijn wachtwoord is toen geblokkeerd en nu zeggen ze dit: Neem contact op met uw lokale helpdesk. wat moet ik nu doen?
    alvast bedankt

  19. E schreef:

    Hoi! Mijn account is geblokkeerd (3x beveiligingsvragen verkeerd ingevoerd).. wat kan ik nu het beste doen?

  20. anne schreef:

    Heyhey,

    Ik was mijn wachtwoord vergeten, heb een nieuwe aangevraagd door het alternatieve e-mail adres. Nu heb ik al voor de tweede keer inbeeld dat ik omgeleid zal moeten worden naar de TAM inlogpagina. Dit gebeurd echter niet. Wat nu?

  21. Jasmijn schreef:

    Hallo. Een week geleden is mijn account ook geblokkeerd wegens het te vaak invoeren van een fout wachtwoord/gebruikersnaam. Echter, een paar dagen later kon ik gewoon weer inloggen met hetzelfde wachtwoord en gebruikersnaam als ik had gebruikt bij de blokkade. Ik krijg nu alleen mijn rooster te zien, ipv de sam homepage en de applicaties. Mijn loonstroken kan ik bijvoorbeeld niet zien, en dat is erg frustrerend. Hoe kan ik dit (zelf) oplossen?

  22. Ivo schreef:

    Hallo,
    Ik heb mijn wachtwoord te vaak fout gedaan en nu is mijn account geblokkeerd, ik kwam dus hier naartoe om een oplossing te vinden. Het enige probleem is dat het ahold systeem volgens mij is geüpdatet, waardoor ik de stappen op deze site niet meer kan uitvoeren. Als ik druk op wachtwoord resetten dan moet ik mijn pnl invoeren, maar krijg ik vervolgens te zien dat ik geen wachtwoordreset heb ingesteld en word ik terug verwezen naar het inlogscherm. Ik kan ook op change password drukken, maar die lijd mij ook weer terug naar het basisscherm. Wat moet ik nu doen: naar mijn teamleider bellen of wachten totdat ik weer kan inloggen?

  23. stan schreef:

    hoi,
    mijn account is geblockt. Hoe kom ik nu bij de beveiligingsvragen? De wedsite is vernieuwd en ik kan dus niet de link klikken van ‘reset your forgotten password’
    Hoe kan ik bij de beveiligingsvragen komen?

  24. Noes Malawauw schreef:

    Hallo, Mijn AH Sam account is geblokkeerd.Ik heb mijn loonstroken nog nodig en jaaropgaaf van 2018!

  25. Babbelot schreef:

    Hoe kan ik de beveiligingsvragen instellen?

    • AH Uitbetaaldata schreef:

      Hoi Babbelot, dat is wel iets veranderd nu. Als je inlogt op Sam kan je de beveiligingsvragen aanpassen. De knop heet ‘Self Service Password Reset’ en staat bij ‘alle apps’.

1 Pings/Trackbacks voor "AH Sam geblokkeerd"
  1. […] je AH Sam geblokkeerd? Dan kan je beter even op AH Sam geblokkeerd kijken. Heb je nog meer vragen? Stel ze in een […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.